Eg-tukar

Author: Kelab Guru SMKRS // Category:

Pertukaran guru secara on-line telah dibuka bermula pada 1 April 2011 sehingga 22 April 2011 nanti.Bagi guru-guru yang ingin bertukar,sila lawati Sistem Pertukaran Guru secara online (eg-tukar) di laman sesawang http://apps.moe.gov.my/epgo/ . Harap maklum.

Projek A

Author: Kelab Guru SMKRS // Category:



Negara perlukan guru berkualiti

Author: Kelab Guru SMKRS // Category:
PUTRAJAYA – Timbalan Perdana Menteri berkata, cabaran yang digalas oleh guru sekarang jauh lebih berat dan secara realiti, masyarakat kini memerlukan guru yang berkualiti tinggi daripada sudut keilmuan, sahsiah diri serta berintegriti dan beriltizam.
Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, bagi mencapai tahap itu, golongan guru perlu peka bahawa kemahiran mendidik sentiasa berubah dan berusaha meningkatkan serta menyesuaikan diri dengan perubahan semasa serta persekitaran.
“Masyarakat sekarang memerlukan seorang guru yang mampu berfikir secara kritis, menulis secara persuasif, berfikir dan memberi pendapat secara logik serta mengatasi masalah rencam yang dihadapi oleh murid- murid pada masa ini,” katanya ketika berucap pada istiadat Konvokesyen Berpusat Ijazah Sarjana Muda Perguruan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) semalam.
Sumber:Kosmo

Lawatan ke SUK Perak

Author: Kelab Guru SMKRS // Category:
Pada 9 Mac 2011,guru-guru SMK Rapat Setia telah melawat SUK Perak,lawatan penanda aras tentang 5S.







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...